Thermoskin FXT kompressiosukat

HOITAA KANTAPÄÄN JA JALKATERÄN ALUEEN KIPUTILOJA
 
Plantaarifaskiitti tarkoittaa jalkapohjan kantakalvon tulehdusta ja on yleisin kantapään ja jalan kiputila. Plantaarifaskiitti tunnetaan myös nimillä kantapiikki tai kantaluupiikki.

Plantaarifaskiitin syntysyy liittyy usein jalkaterän rasitukseen. Plantaarifaskiitissa kipu tuntuu kantaluun etuosassa. Jalkaterän ongelmat ilmenevät yleensä kipuina, jotka tuntuvat etenkin kävellessä. Syy kipuihin on jalkaterän asennossa ja toiminnassa. Ylipaino ja ikääntyminen muuttavat jalan normaalia holvirakennetta. Huonot jalkineet voivat altistaa jalan virheasennolle, Vähitellen rasitus voi johtaa pysyvämpiin muutoksiin, joista yleisimpiä on plantaarifaskiitti eli jalkapohjan jännekalvon kiputila.

THERMOSKIN FXT KOMPRESSIOSUKKA helpottaa plantaarifaskiitin aiheuttamaa kipua sekä muita kantapääkipuja ja jalkapöydän kipua. Sukan neulos korvaa jäykän tukiteipin tai kinesioteipin ja vähentää seistessä rasitusta kantapään alueella. Näin paine kipualueella vähenee ja kipu helpottuu. Jalkaterän alueella neulos tukee jalan kaarirakenteita ja saattaa helpottaa jalkaterän alueella haittaavia hermopinnekipuja. Päivittäisessä käytössä sukankäyttö helpottaa plantaarifaskiittiin liittyvää aamukipua nopeasti ja lääkkeettömästi. Käytetyt materiaalit tarjoavat tehokkaan kompression ja helppohoitoisuuden.

 

Thermoskin FXT kompressiosukat

  • Kantapääkivun sekä jalan alueen kipujen hoitoon
  • Helppo vaihtoehto teippaukselle
  • Käytä sukkaa päivittäin, riisu yöksi
  • Saatavana apteekeista tai verkkokaupastamme askelterapia.fi

Verkkokauppaan

 

Meiltä kysyttyä

Mistä plantaarifaskiitti johtuu?
Plantaarifaskiitti eli jalkapohjan kudoskalvon kantapään sisäsyrjän kiinnityspisteen tulehduskipu johtuu usein alueen liikarasituksesta. Jalkaterän rakenteen muutokset, ylipaino, nilkan virheasennot, seisomatyö tai jopa huonot kengät voivat aiheuttaa oireen. Oireet voivat ilmaantua äkillisestikin esimerkiksi pitkän marjastusviikonlopun aikana tai vaihdettaessa työkenkiä sesongin mukaan.
Miten kantapiikkiä voi hoitaa?
Parhaat ohjeet plantaarifaskiitin hoitoon saat lääkäriltäsi tai fysioterapeutiltasi. Usein hoito sisältää erilaisia harjoitteita, yövenetyslastahoidon, teippausta sekä mahdollisesti työergonomian tarkistamisen tai yksilölliset pohjalliset. Hoito vaatii usein jopa muutaman kuukauden sitoutumisen mutta se usein kannattaa. Erilaiset harjoitteet tähtäävät myös ennaltaehkäisyyn, jottei kantapiikki uusiutuisi.
Voinko jatkaa liikuntaharrastusta kantaluupiikin aikana?
Lepoa toki suositellaan ainakin raskaimman harjoittelun osalta. Vedessä tapahtuva harjoitus on usein sopivaa kuormitukseltaan. Fysioterapeutti osaa arvoida tilanteen ja laatia henkilökohtaisen suunnitelman kuntoutuksen tueksi. Teippauksesta tai erityisistä kompressiosukista voi olla hyötyä harjoittelun aikana.
Kysy meiltä lisää

Belsana Sport Performance kompressiosukka (polvi)

Verkkokauppaan